Companiile românești din domeniul agro-alimentar încă își mai pot promova oferta la China on-line Import Fair & Matchmaking of Food & Agro-Products

image_pdfimage_print

În perioada 28 februarie 2022 – 28 februarie 2023, Consiliul pentru Promovarea Comerțului Internațional din R.P. Chineză (CCPIT) organizează cea de a treia ediție a expoziției comerciale digitale „China On-line Import Fair & Matchmaking Of Food & Agro-Products” – CIFFA (https://ciffa.fastexpo.cn).

Potrivit Biroului de Promovare Comercial-Economică de la Shanghai, evenimentul a fost inițiat de CCPIT în anul 2021, în contextul măsurilor de prevenire și control a pandemiei de COVID-19 și al restrictiilor de circulație impuse de către autoritățile chineze, care au determinat amânarea sau chiar anularea anumitor evenimente de anvergură pe plan local.

La primele două ediții ale CIFFA, care au avut loc în lunile iunie și noiembrie ale anului 2021, au participat activ peste 50 de expozanți din țări precum: România, Italia, Turcia, Brazilia, Mexic, Mongolia, Uzbekistan, Ecuador, Rusia și peste 2.000 de vizitatori (comerciali) chinezi. De asemenea, au fost susținute peste 150 de sesiuni de afaceri online (video-conferințe B2B).

Conform sursei citate, evenimentul expozițional (de tip B2B) are rol pivotant din punct de vedere al facilitării comerțului internațional cu produse agro-alimentare pe piața din R.P. Chineză. Totodată oferă exportatorilor străini posibilitatea de a stabili contacte de afaceri în rândul importatorilor chinezi locali, distribuitorilor și angrosiștilor de produse agro-alimentare.

De precizat că, potrivit BPCE Shanghai, R.P. Chineză reprezintă una dintre principalele piețe internaționale de produse alimentare de import. Volumul importurilor de produse alimentare în R.P. Chineză în primele trei trimestre ale anului 2021 a fost de 101,41 miliarde USD, consemnându-se o creștere anuală de 29,8%.

Firmele interesate să lucreze pe piața chineză pot expune pe platforma online de promovare a CIFFA (https://ciffa.fastexpo.cn) următoarele categorii de produse: cereale și alimente de bază, legume și fructe, carne și fructe de mare (proaspete/congelate), lapte și produse lactate, vinuri și alte categorii de băuturi, produse de panificație și snackuri, alte produse conexe. Promovarea produselor expuse pe platforma online se realizează până la finele lunii februarie 2023, prin intermediul: platformei CIFFA, platformei de promovare online a CCPIT (www.tradeinvest.cn), platformelor de socializare online (chineze) precum: Wechat și Tiktok.

Totodată, expozanții beneficiază de acces la cursuri de formare în vederea înțelegerii specificului pieței și al politicilor de import ale produselor alimentare și agricole pe piața chineză și au posibilitatea de a intra în dialog cu distribuitorii și cu reprezentanții platformelor de comerț electronic (e-commerce), pentru a înțelege mai bine obiceiurile de consum ale achizitorilor chinezi.

Companiile românești încă mai pot participa la acest eveniment, prin înscrierea pe platformă. Informațiile cu privire la costurile și condițiile de participare se găsesc în Anexa (pag. 6-7).

Informații suplimentare:

Consiliul pentru Promovarea Comerțului Internațional din R.P. Chineză
persoană de contact: Lisa Wang
tel: +86 10 82217954
e-mail: wangxicui@itc.ccpit.org
whatsapp/wechat: 15010321706.

 

 

 C. ȘERBĂNESCU
cristina.serbanescu@ccib.ro

Articole din aceeași categorie

Articole din aceeași ediție

keyboard_arrow_up