interviu cu Cristian Trestianu, Directorul General al Integrisoft Solutions
Integrisoft Solutions este liderul pieței de aplicații software destinate administrației publice locale și centrale din România, cu o experiență de peste 25 ani în industrie. Având la activ peste 600 de implementări în 400 de instituții, compania se distinge ca fiind singurul furnizor de servicii și soluții integrate de pe piața românească. Sistemul integrat AVANSIS, dezvoltat de Integrisoft, este adoptat în peste 40% din orașele țării și în peste 34% din municipiile reședințe de județ. Recunoscută pentru profesionalismul și longevitatea sa, compania imbina expertiza, cele mai bune practici din diverse sectoare și o viziune inovatoare pentru a răspunde provocărilor complexe din domeniul dezvoltarii de aplicații web si mobile, oferind soluții integrate și eficiente.
Reporter: Bună ziua, cum vă numiți și ce funcție dețineți?
Cristian Trestianu: Mă numesc Cristian Trestianu și sunt Directorul General al Integrisoft Solutions.
Reporter: Care este domeniul de activitate al companiei pe care o reprezentați?
C.T.: Integrisoft Solutions este este o companie matură care anul acesta împlinește un sfert de secol de activitate și totodată unul dintre cei mai mari producători de aplicații software pentru administrația publică locală și centrală. Soluțiile noastre de digitalizare sunt implementate în peste 400 de instituții printre care cinci primării de sector din București, 34% din municipiile reședință de județ și 40% din orașe, gestionând obligații de peste opt miliarde de RON/an. Ne mândrim cu aceste rezultate și, în același timp, suntem dornici să contribuim la proiecte sustenabile destinate comunităților inteligente.
Reporter: Ce v-a determinat să porniți o afacere în acest domeniu?
C.T.: Cu toate că la început nici nu exista internet peste tot în România, am realizat un sistem integrat pentru administraţia publică gândit ca un sistem care să aibă o coloană vertebrală şi legături între componente. Am ales o arhitectură web și am creat o soluție unică în piață care îmbunătățește, simplifică și optimizează activitatea internă a activității instituțiilor și asigură o gestionare eficientă și transparentă a resurselor.
Reporter: Ce rezultate ați avut în anul 2023?
C.T.: Rezultatele financiare înregistrate în 2023 sunt mai mari cu 30% față de 2022, am avut o cifra de afaceri de aprox. 29,8 mil lei. Sunt rezultate pentru care mulțumesc partenerilor noștri și echipei Integrisoft.
Reporter: Ce rezultate ați avut în primul semestru din 2024?
C.T.: Nu avem informații acum.
Reporter: Care sunt planurile companiei pentru viitorul apropiat?
C.T.: Suntem concentrați pe adoptarea tehnologiilor noi in solutiile noastre și pe perfecționarea modulelor existente având în vedere faptul că fiecare instituție are, de multe ori, situații proprii la care noi venim cu soluții customizate.
Reporter: Care este produsul sau proiectul cel mai de seamă al companiei dumneavoastra?
C.T.: Cred că toate produsele noastre sunt foarte importante deoarece ele deservesc o anumită activitate/proces din cadrul unei instituții. Aș spune că produsul nostru unic în piață este SISTEMUL INTEGRAT AVANSIS, un sistem alcătuit din module conectate printr-o bază comună de date, un sistem care asigură funcționarea optimă a unei instituții centrale sau locale.
Reporter: Care este, în opinia dumneavoastră, situația la nivel național în domeniul dumneavoastră de activitate?
C.T.: În ultimii ani s-au făcut eforturi pentru digitalizarea instituțiilor publice și a afacerilor. Uniunea Europeană a susținut și susține în continuare aceste demersuri printr-o multitudine de fonduri iar comunitatea IT se implică în centrele europene de inovare digitală și în clustere. Din rapoartele Comisiei Europene a reieșit că România trebuie să-și îmbunătățească performanța față de țintele digitale, cu toate acestea, fiind constient de gradul de implicare a companiilor și instituțiilor, sunt încrezător și convins că suntem pe drumul cel bun.
Reporter: Cu ce s-ar putea îmbunătăți lucrurile în domeniul dumneavoastra de activitate?
C.T.: Maximizarea gradului de absorbție a fondurilor, cointeresarea decidenților în elaborarea proiectelor, intensificarea actiunilor privind digitalizarea afacerilor și incurajarea inovării.
Reporter: Care este opinia companiei dumneavoastră în legătură cu digitalizarea și utilizarea AI în afaceri?
C.T.: Ținând cont de faptul că suntem o companie de software și că există necesitatea ca instituțiile dar și companiile private, să-și administreze cât mai eficient resursele și activitatea, consider că este un proces necesar și ireversibil.
Reporter: Cum implementați sau ați implementat sisteme de AI în compania dumneavoastra?
C.T.: Suntem în plin proces de implementare. Cu ajutorul clienților noștri și a unei echipe deschise și curioase am descoperit scenariile de business care pot fi optimizate prin adoptarea de AI.
Sabin BRANDIBURU
sabin.brandiburu@ccib.ro