Cum faceţi ca afacerea dumneavoastră să reziste în condiţii de criză economică? 9 măsuri de implementat!

image_pdfimage_print

Vă întrebaţi dacă afacerea dumneavoastră va rezista în următoarele luni de criză economică? Așa cum vă puteţi crește imunitatea organismului pentru a lupta mai eficient cu virusurile, există modalități preventive care vă fac afacerea mai puternică în fața crizei. Iată 9 măsuri prin care puteţi crește „imunitatea” afacerii, oferite de Instant Factoring, companie membră a Camerei bucureştene.

  1. “Turnover is Vanity, Profit is Sanity, but Cash is Reality”

Cash-ul este resursa cea mai de preț acum și realitatea de zi cu zi în mersul oricărei afaceri. Asiguraţi-vă ca aveţi bani suficienți în companie pentru a trece de această perioadă. Asiguraţi-vă că aveţi cel puțin fondurile necesare pentru a vă plăti datoriile către furnizori, salariile pentru angajați și celelalte cheltuieli urgente și obligatorii.

  1. Concentraţi-vă pe încasarea creanțelor

Urmăriţi cu atenție relațiile comerciale și facturile pe care le aveţi de încasat. Orice întârziere la plată din partea clienților vă va afecta în mod direct. Verificaţi toate creanțele pe care le aveţi de încasat și nu așteptaţi să ajungă la termenul scadent. Odată trecut acest moment, va fi mult mai greu să vă recuperaţi banii, timp în care veţi rămâne cu rezervele de cash blocate.

  1. Negociaţi termene de plată cât mai lungi

Așa cum și dvs. vă străduiţi să încasaţi contravaloarea facturilor emise cât mai repede, la fel vor proceda și furnizorii dvs. Mulți îți vor solicita plata pe loc sau o parte în avans, însă asta va pune o mare presiune pe rezerva de bani disponibili. Negociaţi cu furnizorii termene de plată cât mai lungi, ca să fiţi sigur că puteţi plăti și aveţi control asupra cheltuielilor.

  1. Testul de stres al companiei dvs.

Credeţi că aveţi destui bani în companie ca să rezistaţi 18 luni? În lumea financiară, 18 luni este perioada până la începerea unui noi ciclu economic și perioada ideală pentru care să faceţi un test de stres al companiei dvs.

Luaţi în calcul cifra de afaceri aferentă ultimei luni de de dinainte să înceapă criza (februarie sau martie 2020) şi consideraţi o reducere cuprinsă între 33% şi 50% din această cifră. Formula de calcul este:

  1. Profitaţi de toate liniile de finanțare ACUM

Dacă aveţi posibilitatea de a accesa un credit sau o finanțare de orice natură, aplicaţi acum. Criza economică este neprevăzută, așa că sunt mari șanse de a nu le mai putea accesa în viitor. Referitor la costul dobânzii, acesta este mult mai mic decât costul de a nu avea acces la bani atunci când veţi avea nevoie urgent de ei.

  1. Anticipaţi și fiţi proactiv

Gândiţi-vă la toate elementele cheie ale afacerii dvs. Care sunt furnizorii, clienții și angajații strategici? Rămâneţi în contact permanent cu aceștia, să vedeţi dacă și cum sunt afectați de criză. Orice impact asupra lor, este un impact asupra companiei dvs. Sunați-vă partenerii strategici cât mai des, arataţi-le că le sunteţi aproape și nu lăsaţi nimic să vă ia prin surprindere.

  1. Reduceţi cât mai mult cheltuielile discreționare

Urmăriţi toate cheltuielile companiei și stabiliţi care sunt cele prioritare. Pentru toate celelalte, verificaţi dacă puteţi face ajustări de costuri sau dacă le puteţi amâna, până la redresarea situației economice. Ajustaţi cheltuielile azi, ca să aveţi toate șansele să supraviețuiţi în următoarele 18 luni.

  1. Regândiţi planurile de angajare

Chiar dacă aţi avut o ușoară creștere în numărul de comenzi, este posibil ca aceasta să fi fost una conjuncturală, iar un nou post creat nu își va avea justificarea peste ceva timp. Încearcaţi să folosiţi resursele interne, chiar dacă este o perioadă mai încărcată, decât să angajaţi oameni noi și apoi să fiţi nevoit să îi disponibilizaţi. O astfel de decizie va afecta întreaga echipă.

  1. Acționaţi rapid – nu ezitaţi

Poate că acum compania dvs. este oarecum stabilă și nu vedeţi de ce ar trebui să adoptaţi măsuri drastice. Dar criza economică nu ocolește pe nimeni. Luaţi toate măsurile de siguranță acum, din timp, astfel încât afacerea dvs. să aibă toate șansele să depășească cu bine această perioadă.

O soluţie de finanţare pe termen scurt o constituie factoring-ul. De exemplu, accesând platforma www.instantfactoring.com, vă puteţi finanţa direct facturile aflate în termenul scadent. Pentru orice informaţii suplimentare vă stă la dispoziţie echipa Instant Factoring, la adresa de email contact@instanfactoring.com și la numărul de telefon 0786 090 382.

Articole din aceeași categorie

Articole din aceeași ediție

Meniu