De ce aţi citi Afacerea?

image_pdfimage_print

Trăim un an greu, ciudat, imprevizibil. Traversăm vremuri pe care nu le-am fi crezut posibile, dar despre care vom vorbi cu siguranţă nepoţilor. 2020 este anul pe care nu ni l-am dorit, dar în care am fost obligaţi să ne reinventăm, să ne regândim modul în care comunicăm unii cu ceilalţi, dar şi modul în care suntem de folos unii altora, cu un scop comun: să rezistăm şi ne dezvoltăm împreună.

În ceea ce ne priveşte, în condiţiile în care comunicarea clasică a devenit un lux pe care nu ni l-am mai putut permite din cauza pandemiei, s-a născut ideea relansării publicaţiei online Afacerea pe o platformă nouă, modernă, disponibilă atât pentru desktop, cât şi pentru telefoanele mobile, care să ne permită să oferim comunităţii de afaceri informaţie utilă, de prima mână şi verificată.

Poate veţi zice: “De ce aş cheltui timp preţios pentru a citi o publicaţie realizată de o cameră de comerţ, când am atâtea probleme presante de rezolvat, de soluţionarea cărora depinde ziua de mâine, a mea şi a colegilor mei?!”

Pentru că OFERĂ RĂSPUNSURI! Cu siguranţă veţi zice: “Răspunsuri la ce? De unde ştiţi ce mă frământă pe mine?”
Cum să fac faţă crizei care ne-a luat pe toţi prin surprindere?
Cum să-mi regândesc afacerea?
Cum să-mi protejez echipa, dar în acelaşi timp să-mi consolidez relaţiile cu clienţii şi partenerii?
Cum să înlocuiesc clienţii pierduţi, victime ale unei crize pe care nimeni nu ar fi putut să o prevadă?
Cum să-mi asigur cash-flow-ul?
Cum să mă promovez mai bine?
Cum va evolua economia?
Ce pot să mai fac astăzi în Bucureşti? Şi nu, nu mă refer la modul în care îmi petrec timpul liber.
Cum pot să-mi fac vocea auzită?

Vă sună cunoscut? Sunt convins că da, pentru că şi eu sunt om de afaceri şi îmi încep fiecare zi cu astfel de întrebări, la care caut permanent răspunsuri pertinente. Citind cu ochi de om de afaceri primul număr din seria nouă publicaţiei, am constatat cu plăcere că într-adevăr oferă răspunsuri şi idei. O să vin doar cu câteva exemple, invitându-vă să parcurgeţi în întregime acest prim număr.

Veţi putea afla cum să faceţi ca afacerea dumneavoastră să reziste în condiţii de criză economică, una dintre măsurile recomandate fiind aceea de a profita de toate liniile de finanțare disponibile, veți putea avea o colecție de legi specifice mediului de afaceri, veți putea afla noutăți discutate în organismele guvernamentale și non-guvernamentale legate de aspectele comerciale, industriale de servicii și nu numai, ale Bucureștiului. Iată de ce, în plus, echipa Afacerea s-a gândit să vă ofere şi un material amplu despre trei scheme de finanțare dedicate întreprinderilor mici si mijlocii puternic afectate de criza Sars CoV-2, precum şi o modalitate de a face o analiză preliminară a eligibilităţii. De asemenea, colegii mei au inclus informaţii despre două manifestări expoziţionale desfăşurate în spaţiul online, una în domeniul tehnologiilor industriale, cealaltă în domeniul modei.

În condiţiile în care multe companii s-au confruntat cu dificultăţi majore în desfăşurarea activităţii curente, pe fondul măsurilor luate de autorităţi pentru limitarea răspândirii noului coronavirus, echipa redacţională a realizat un interviu amplu cu un specialist în domeniu pe tema noţiunii de forţă majoră şi a utilităţii obţinerii certificatului de forţă majoră.

Că vrem sau nu, locuim în capitală, cu bunele şi cu relele ei. Cele bune, trebuie promovate, aşa că în acest număr aflăm că potrivit datelor statistice, industria bucureşteană dă semne de revenire. Cele rele nu trebuie ascunse sub preş, aşa că tot acum sunt tratate pragmatic problemele de infrastructură ale capitalei şi impactul acestora asupra comunităţii de afaceri.

Îmbrăcând din nou haina de preşedinte al Camerei bucureştene, spun cu plăcere că din “paginile” Afacerea veţi afla şi ce am mai făcut noi în această perioadă: întâlniri la nivel de ambasadă, dar şi cu factori de decizie din Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri, semnări de acorduri, datorită cărora vom putea veni mai eficient în sprijinul dumneavoastră, al oamenilor de afaceri, cursuri privind dezvoltarea afacerii în online, în parteneriat cu Google România, dar şi ce vă pregătim pentru săptămânile următoare,

În plus, suntem mândri să aducem în faţa dumneavoastră companii care fac parte din marea familie a Camerei bucureştene. Nu numai pentru a le cunoaşte poveştile de viaţă şi a învăţa împreună din ele, dar şi pentru că noi considerăm că este o bună oportunitate de a iniţia noi parteneriate de afaceri.

Cu speranţa că elementele punctate de mine vor constitui tot atâtea motive de a parcurge această publicaţie şi de a deveni, în timp, cititor fidel, nu pot să închei fără a aminti că prima oară s-a auzit despre publicaţia online Afacerea în toamna anului 2005, într-un birou luminos aflat la etajul 7 al clădirii din Octavian Goga, la doar câteva săptămâni după ce, ca răspuns la nevoile comunităţii de afaceri a Capitalei de a avea un organism propriu care să le apere interesele, am redevenit Camera de Comert şi Industrie a Municipiului Bucureşti.

Atunci, o mână de oameni au pornit o publicaţie online, cu doar două calculatoare (unul dintre ele luat de pe biroul preşedintelui de la acea vreme), pe o platformă realizată in house, cu promisiunea faţă de ei înşişi că vor oferi comunităţii de afaceri un produs util.

De atunci şi până acum publicaţia a parcurs un drum lung, greu, cu suişuri şi coborâşuri, evoluţia Afacerii reflectând fidel evoluţia Camerei bucureştene. Platformele online au cunoscut o evoluţie fulminantă, echipa s-a schimbat, în mare parte, dar ceva a ramas la fel: promisiunea, faţă de noi înşine, de a vă oferi, dragi cititori, o revistă online care să vă fie de folos.

          Cu apreciere,
dr. ing. Costică T. Mustață
c.mustata@ccib.ro

Articole din aceeași categorie

Articole din aceeași ediție

keyboard_arrow_up