Sectorul 2: Simplificarea procedurii de emitere a autorizației pentru operatorii economici din HoReCa

image_pdfimage_print

În prima decadă a lunii aprilie, Primăria sectorului 2 a introdus o nouă metodologie de emitere a autorizației pentru desfășurarea activităților prevăzute de grupele CAEN 561 – Restaurante, 563 – Baruri şi alte activităţi de servire a băuturilor şi  932 – Alte activităţi recreative şi distractive, metodologie apreciată de edilul de sector, Radu Mihaiu, ca fiind cea mai modernă din România.

„Atunci când am analizat acest regulament, am început să ne punem diverse întrebări: De ce să cerem copie după CUI, când putem obţine această informaţie direct de la Registrul Comerţului? De ce să cerem dovada plăţii taxelor locale, când putem afla singuri acest lucru? De ce să cerem în fiecare an aceleaşi documente, deşi nu s-au schimbat? Am analizat fiecare document pe care îl cerem la autorizare și am eliminat absolut tot ce nu era absolut necesar”, a explicat primarul Radu Mihaiu. „În acest fel, câștigăm de două ori: în primul rând, antreprenorul nu mai este cărăuș de hârtii între instituții, în al doilea rând, funcționarul nu mai trebuie să verifice dacă hârtiile acelea nu sunt falsificate (da, au existat cazuri), pentru că le obține direct de la sursă, digital”, a precizat edilul, potrivit unui comunicat de presă emis de Primărie.

Concret, a fost eliminat controlul prealabil al documentelor pentru emiterea autorizației, realizat până acum de Poliția Locală. În plus, societăților care depun cereri nu li se va mai solicita dovada plății taxei pentru eliberarea autorizației, întrucât direcția de specialitate din primărie va verifica la DGVBL Sector 2 achitarea acesteia. Totodată, se renunță la solicitarea certificatului constatator (de informare) și a extrasului de carte funciară.

Potrivit sursei citate, autorizația este valabilă pe termen nedeterminat și se prelungește anual prin obținerea unei vize. În situația în care nu există nicio modificare a documentelor inițiale (expirare/retragere a avizelor), se va depune o declarație pe proprie răspundere că acestea sunt valabile. Așadar, potrivit noii metodologii, antreprenorii nu vor mai fi nevoiți să depună an de an aceleași documente, pentru reautorizare.

Pe de altă parte, primarul sectorului 2 atrage atenția că: „Regulamentul adaugă însă și un instrument foarte util pentru acele restaurante și terase certate cu legea: la 3 amenzi primite, autorizația de funcționare poate fi retrasă. Vom folosi acest instrument în special în acele cazuri în care nu se respectă regulile normale de conviețuire (zgomot după ora 22, mizerie ș.a.m.d.)”.

C. ȘERBĂNESCU
cristina.serbanescu@ccib.ro

Articole din aceeași categorie

Articole din aceeași ediție

keyboard_arrow_up