Seminar: “Noutățile INCOTERMS 2020”

image_pdfimage_print

În ziua de 25 mai 2021, orele 13.00 – 17.00, Institutul Bancar Român organizează online, pe platforma Zoom, seminarul “Noutățile INCOTERMS 2020”.

Seminarul oferă o interpretare complexă a noilor reguli Incoterms 2020 şi a impactului acestora asupra comerţului internaţional, atât la nivelul contractelor comerciale bilaterale, cât şi în relaţiile cu ceilalti participanti, precum firme/broker de carăușerie, de asigurare, birouri vamale și care susțin logistic acest flux al comerțului internaţional. Fiind emise sub auspiciile Camerei Internaționale de Comerț de la Paris, termenii INCOTERMS sunt recunoscuți şi acceptați pe plan internaţional. Acesti termeni definesc obligaţiile, riscurile şi costurile suportate de cumpărător şi de vânzător, în derularea unui act de comerț, fie că se desfășoară pe teritoriul unei singure țări, fie că se derulează pe unul sau mai multe continente. Seminarul va prezenta nu numai schimbările pe care le aduce INCOTERMS 2020, comparativ cu versiunea INCOTERMS 2010, dar va oferi participanţilor şi posibilitatea înţelegerii scopului, utilizării şi aplicării acestor reguli în practica comercială, prin exemplificarea unor Studii de caz.

Seminarul se adresează: personalului bancar din departamentele de plăţi externe, finanțarea comerțului internațional (garanții, incasso, acreditive documentare și stand-by, scontarea efectelor de comerț, avalizare, contracte escrow), managerilor relații clienți IMM şi corporaţii; angajaţilor companiilor care activează în departamentele operaţionale de export, import, vânzare, desfacere, marketing, juridic, financiar-contabil, precum şi firmelor de transport şi logistică, asigurătorilor, declaranţilor vamali etc.

Membrii CCIB cu cotizaţia achitată la zi interesați să participe la acest seminar beneficiază de un tarif special de 480 lei/persoană (nu se aplică TVA), redus cu 25% faţă de tariful standard.

Conținutul seminarului:

  • Ce sunt regulile INCOTERMS?
  • INCOTERMS do’s and don’ts
  • Clasificarea condiţiilor de livrare
  • Modificările INCOTERMS 2020 față de INCOTERMS 2010
  • Condiţiile de livrare văzute atât din perspectiva vânzătorului, cât și a cumpărătorului
  • Documentele de livrare utilizate pentru/în cadrul fiecarui termen Incoterms
  • Studii de caz.

Seminarul este susținut de Stancu Mavrodineanu, care are o experiență bancară (BRCE, BCR, Raiffeisen Bank) de peste 30 de ani, dintre care 25 în activitatea de finanțarea comerțului internațional. De-a lungul carierei, a fost un participant activ în implementarea sistemului SWIFT în România, pentru categoriile de mesaje aferente finanțării comerțului internațional, în derularea și finanțarea proiectelor comerciale de anvergură, implicând produse și structuri complexe.

Cu participări la cursuri și seminarii interne și internaționale, cu responsabilități în formarea noilor angajați în ceea ce privește produsele fezabile activității privind finanțarea comerțului, lectorul va împărtăși cursanților know-how-ul necesar înțelegerii și asimilarii mecanismului complex al garanției bancare, al utilizării acesteia transparent și echidistant față de clienți.

Înscrierea la seminar se face prin completarea fişei anexate și transmiterea acesteia la adresa de email anca.strachinescu@ibr-rbi.ro, cu CC la adresa membri@ccib.ro, cu mentiunea apartenenței la CCIB ca membru, pentru a beneficia de tariful redus.

Invitaţia este generată de către IBR sub forma unui link, care va fi transmis participanților de către organizator, cu câteva zile înainte de data de începere a cursului. Aceștia trebuie să acceseze linkul primit la data şi ora cursului.

Cursanţii vor avea nevoie de un calculator (laptop), dotat cu sistem de operare minimum WINDOWS 7, placă de sunet integrat şi browserul Chrome. În cazul în care accesul la un calculator nu este posibil, cursanţii pot participa la întâlnirea online şi de pe telefon cu condiţia de a-şi fi descărcat şi instalat înainte aplicaţia. Ideal ar fi totuşi un calculator pentru condiţii optime de vizualizare.

La finalul seminarului, participanţilor li se va înmâna un certificat, emis de IBR (sub egida membrilor fondatori: BNR şi ARB), cu 4 credite de dezvoltare profesională continuă (CPDs).

 

Informații suplimentare:
Institutul Bancar Român
Anca Străchinescu, specialist formare,
telefon: 0748 886 818, e-mail: anca.strachinescu@ibr-rbi.ro

Articole din aceeași categorie

Articole din aceeași ediție

Meniu