Începând cu luna iulie 2020, la nivel european au intrat în vigoare prevederile Regulamentului (UE) 1150/2019, care stipulează o serie de drepturi ale comercianților care utilizează platformele de vânzare online pentru a targeta piața europeană. Pe de altă parte, toți deținătorii de platforme de e-commerce sunt obligați să pună în aplicare prevederile respectivului regulament, în raporturile comerciale pe care le au cu societățile care aleg să își desfacă produsele prin intermediul lor.
Acest workshop este conceput pentru a ajuta antreprenorii din sectorul de retail, puternic afectat de restricțiile de mobilitate datorate pandemiei Covid 19, să înțeleagă cum își pot gestiona cât mai avantajos relațiile cu platformele online prin care își vând serviciile către clienții finali.
Deoarece Regulamentul se aplică în mod unitar la nivelul întregii Uniuni Europene, workshopul va fi util atât în relațiile cu platformele de comerț online românești, dar și din alte țări ale UE.
Sunt invitați să participe: antreprenori sau profeșioniști comerciali sau în vânzări, responsabili cu activitatea de business development, juriști, precum și orice alte persoane cheie cu implicare în comerțul online al companiei.
Workshopul are o durata de cca. 3-4 ore, funcție de gradul de interactivitate înregistrat și se va desfășura online, pe platforma Zoom, în data de 21 oct. 2020 de la orele 17.00. Participanților înregistrați li se va comunica din timp, prin email, linkul de acces.
Tematica abordată:
- Cadrul general de aplicare al Regulamentului Platform 2 Business.
- Necesitatea Regulamentului – concluziile studiului CE „Business-to-Business relations in the online platform environment”.
- Cui se adresează regulamentul și pe cine afectează?
- Principiile cadrului legislativ de aplicare a Regulamentului.
- Ce obligații au platformele de e-commerce?
- Ce drepturi au agenții economici care utilizează platformele de e-commerce în raport cu acestea?
- Restricționarea la vânzare / suspendarea / delistarea.
- Algoritmii de ierarhizare pe platforma online.
- Tratamentul diferențiat.
- Accesul la datele proprii ale agentului economic.
- Soluționarea reclamațiilor de către proprietarul platformei de e-commerce.
- Medierea conflictelor între agenții economici și platforma de e-commerce.
- Relația dintre agenții economici și detinatorii motoarelor de căutare.
Formator: dr. Valentin Militaru, este deținătorul unei diplome de doctor în Cibernetică, la Academia de Studii Economice din București, cu specializare în data mining și inteligenta artificială aplicate pe piețele financiare; 20 de ani de experiență în consultanță de business și o bună cunoaștere a mediului de afaceri în două mandate succesive (8 ani) în Colegiul de Conducere al Camerei de Comerț și Industrie București.
Costul cursului: 400 lei /pers plus TVA; fiecare participant suplimentar din aceeași companie beneficiază de o reducere de 75%. Membrii CCIB cu cotizația achitată la zi beneficiază de o reducere de 30%.
Modalitatea de plată: prin transfer bancar în contul Camerei de Comerț și Industrie a Municipiului București:
Cod fiscal: 17823540
Sediul: Str. Ion Ghica nr. 4, sector 3, București
IBAN RO61BRDE441SV51068924410,
Banca: BRD – Sucursala UNIREA.
Pentru înscrieri vă rugăm sa transmiteți formularul de participare completat, la adresa de e-mail: ruxandra.stoica@ccib.ro. Informații suplimentare: Ruxandra Stoica, telefon 0740 249 775. Colega noastră așteaptă confirmarea participării dvs. până la data de 19.10.2020.