Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
- This event has passed.
Data Protection; Soluții și responsabilități – un an de la intrarea în vigoare a GDPR
23 mai 2019
300RONCamera de Comerț și Industrie București și Editura Universul Juridic
organizează evenimentul
Data Protection; Soluții și responsabilități – un an
de la intrarea în vigoare a GDPR
Ediția a VII-a, 23 mai 2019
Aula Carol I, Palatul Camerei de Comerț și Industrie București
Str. Ion Ghica, Nr. 4, Sector 3, București (vis-a-vis de Banca Națională a României)
Prezentare
General Data Protection Regulation (GDPR), care a intrat în vigoare în 25 mai 2018, a fost cea mai mare schimbare legislativă la nivelul Uniunii Europene din ultimii 20 de ani. Companiile și instituțiile publice trebuie să se conformeze cu cerințele acestui act normativ, care a stabilit amenzi usturătoate (care pot merge până la 20 milioane de euro sau până la 4% din cifra de afaceri mondială totală anuală).
Cele mai expuse companii sunt firmele care prelucrează un număr mare de date cu caracter personal (magazine online, retaileri, asigurători, bănci), companiile care prelucrează categorii speciale de date, cum ar fi datele privitoare la sănătate (clinici, spitale) și cele care transmit date către țări din afara UE (companii de turism, companii aeriene, etc.).
Conferința cu tema Data Protection; Soluții și responsabilități – un an de la intrarea în vigoare a GDPR își propune să realizeze o radiografie a nivelului de conformare la un an de zile după intrarea în vigoare a noii legislații și să vină în sprijinul companiilor și autorităților, clarificând o serie de aspecte prevăzute în Regulamentul privind protecția datelor cu caracter personal, precum:
- Principalii operatori vizați;
- Dileme în interpretarea regulamentului, capcane de evitat;
- Evaluarea contractelor existente în vederea stabilirii conformității cu prevederile Regulamentului;
- Evaluarea politicilor, procedurilor și notificărilor aferente prelucrării datelor cu caracter personal;
- Rolul și eficiența unui responsabil cu protecția acestor date;
- Etape de urmat și recomandări;
- Soluții eficiente de conformare GDPR.
Teme de discuție
- Cum s-au conformat companiile și instituțiile din România?
- Pentru cine este important Regulamentul General privind Protecția Datelor și de ce?
- Procedura de efectuare a investigațiilor Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal
- Lista operaţiunilor pentru care este obligatorie realizarea evaluării impactului asupra protecţiei datelor cu caracter personal
- Ce trebuie să facă operatorii economici în următoarele 6 luni, ce pot să facă avocații și cum?
- Analiza problemelor juridice pe care le ridică noua reglementare
- Identificarea zonelor de impact aduse de GDPR
- Metode de evaluare a impactului GDPR asupra organizației
- Când trebuie efectuată DPIA și de către cine?
- Când trebuie consultată Autoritatea de Supraveghere (ANSPDCP)?
- Implicațiile de natură etică în respectarea protecției datelor personale
- Soluții software de conformare și operarea lor
Agendă:
09,00-09,30: Înregistrarea participanților și welcome coffee
09,30–11,30: Sesiunea I
– Raluca Popa, consilier Biroul Plângeri, Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal – „Procedura ANSPDCP de efectuare a investigațiilor”
– Florența Răducanu, Director General, Argo Security – „Managementul performanței”
– Ciprian Păun, avocat coordonator, „Păun Ciprian și Asociații” – „Contenciosul GDPR sau drumul spre CJUE este pavat cu întrebări”
– Raluca Comănescu, Avocat Partener, Grecu & Asociații – „Prelucrarea datelor cu caracter personal din cazierul judiciar. Implicatii legale în diferite profesii”
11,30-12,00: Business networking coffee break
12,00-14,00: Sesiunea a II-a
– Răzvan Ionescu, CEO, Professionals Business Knowledge – „Opinie privind protecția datelor începând cu momentul conceperii și în mod implicit”;
– Lect. univ. dr. av. Raul-Felix Hodoș, Universitatea de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie Târgu Mureș – „Drepturile persoanei vizate și implicațiile GDPR asupra îndeplinirii obligațiilor fiscale”;
– Vasile-Adrian Cămărășan, lect. dr. în cadrul Facultății de Istorie și Filosofie a Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, consultant în managamentul informațiilor și datelor sensibile – „Abordarea sistemică și procesuală a măsurilor tehnice și organizatorice de conformare la RGPD”
– Cristiana Deca, Vicepreședinte, Asociația Specialiștilor în Confidențialitate și Protecția Datelor (ASCPD) – „Răspunderea Responsabilului cu Protecția Datelor”
– Bogdan Manolea, co-fondator TRUSTED.ro și director executiv ApTI – Asociatia pentru Tehnologie si Internet – „Sughițurile GDPR-ului”;
14,00-14,40: Business lunch & networking
14,45-16,30: Sesiunea a III-a
– Cătălin Giulescu, Expert responsabil privind protecția datelor personale;
– Drd. Ionuț Riteș, expert în Managementul Informațiilor – „Protecția persoanelor în cazul tentativelor de exploatare informativă. Managementul informațiilor”.
Taxa de participare este 300 lei (TVA inclus) și oferă accesul general la conferință, documentație, prezentări, pauzele de cafea și prânzul de lucru.
Contact:
Mircea Fica, Editor, 0732 903 216, mircea.fica@universuljuridic.ro
Cristian Pavel, Director Dezvoltare, 0744656568, cristian.pavel@universuljuridic.ro
Roxana Biga, Project Manager; 0736.366.192, roxana.biga@universuljuridic.ro