Încarc Evenimente

« Toate Evenimente

  • Acest eveniment a trecut.

Odiseea aparatelor de marcat electronice fiscale cu jurnal electronic, Ediția a III-a

9 mai 2019

300RON
Banner 9 mai

Odiseea aparatelor de marcat electronice fiscale cu jurnal electronic, Ediția a III-a

Data 09 mai 2019
Locația Aula Carol I, Palatul Camerei de Comerț și Industrie București, Str. Ion Ghica, Nr. 4, București

 

Universul Juridic și Camera de Comerț și Industrie a Municpiului București organizează evenimentul Odiseea aparatelor de marcat electronice fiscale cu jurnal electronic, Ediția a III-a.

Evenimentul va avea loc la 9 mai 2019, fiind găzduit de Aula Carol I, Palatul Camerei de Comerț și Industrie București, Str. Ion Ghica, Nr. 4, București.

Dupa cum se știe, prin intermediul O.U.G. nr. 44/2018, firmele au fost obligate să se doteze cu aparate de marcat cu jurnal electronic, după un calendar amânat: până la 1 septembrie 2018, în loc de 1 iunie 2018 –  contribuabilii mari sau mijlocii și până la 1 noiembrie 2018, în loc de 1 august 2018,  în cazul contribuabililor mici.

Deși agitația de la final de an s-a mai stins, Ministerul Finanțelor Publice și ANAF se arată interesate de continuarea proiectului „noile case de marcat”. La acest moment, din punctul de vedere al celor direct implicați în problemă, utilizatorii de case de marcat din Romania par împărțiți în două tabere: una a celor care s-au dotat cu noile case de marcat și care se simt păcăliți atunci când se uită la cei care nu le-au achiziționat nu au primit nici o sancțiune și o tabără a celor care nu au achiziționat noile case și care așteaptă. Ce așteaptă?

Lipsa sancțiunilor la controalele a fost cerută chiar de Ministerului Finanțelor, în contextul în care autoritățile au știut  foarte bine că firmele au avut dificultăți majore să-și procure noile case de marcat, din cauza ofertei destul de reduse a distribuitorilor.

Între timp situația s-a schimbat. Până în martie 2019, potrivit datelor oficiale, firmele au instalat deja aproape 310.000 de case de marcat cu jurnal electronic, în timp ce alte aproape 80.000 au fost cumpărate de firme și sunt în curs de instalare. Numărul total de aparate fiscale care ar trebui instalate însă se ridică la 700.000-750.000. Pe stocul firmelor de distribuție sunt în prezent circa 100.000 de noi case de marcat care își așteaptă cumpărătorii. Si in taximetrie vor trebui schimbate casele de marcat pentru fiecare autoturism taxi, obligativitate impusă ferm după 31 ianuarie 2019. De vreme ce MFP și ANAF au constatat o reducere a interesului firmelor, au decis să înceapă controale riguroase.

În cadrul conferinței cu tema ODISEEA APARATELOR DE MARCAT ELECTRONICE FISCALE CU JURNAL ELECTRONIC ÎN COMERȚUL DIN ROMÂNIA, ediția a III-a, propunem enumerarea și dezbaterea ultimele noutăți  – certificările necesare, fiscalizare, norme, sancțiuni, mentenanță, detalii tehnice, training, etc. – despre acest proces extrem de important pentru comercianți și pentru bugetul statului.

 

Teme propuse:

– Stadiul echipării firmelor din România cu noi case de marcat fiscale după 6 luni de la momentul obligativității schimbării acestora. Ritmul de atribuire a seriilor fiscale și de instalare a aparatelor de marcat cu jurnal electronic.

– Inițiativa lansării unui proiect de lucru între Ministerul Finanșelor Publice/ANAF și Patronatul caselor de marcat din Romania pe tema simplificării și fluidizării operațiunilor cu noile case de marcat.

– Algoritmul de transmitere online către ANAF a datelor privind vânzările prin fișiere semnate electronic cu certificate calificat

– Omologarea noilor case de marcat. Case de marcat pentru benzinării și magazine duty-free.

– Reutilizarea caselor de marcat ale firmelor radiate de ONRC. Firmele de service case de marcat – victime colaterale în acțiunea de radiere?

– Precizările ANAF cu privire la perioada în care casele de marcat defecte sunt în reparație

– Noile case de marcat pentru taximetre, obligatorii de la 31 ianuarie 2019

– Controlalele ANAF – principalele cerințe și sancțiuni. Capcane și recomandări.

 

Audiență

Oficiali din Ministrul Finanțelor, ANAF, Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare în Informatică (ICI), Asociația Distribuitorilor de Aparate Electronice Fiscale din România, Patronatul Comercianților și Servisanților de Case de Marcat din România,  Asociația pentru Plăți Electronice din România (APERO), ANPC, furnizori de echipamente, operatori telecom, middle management din zona de retail, consultanți independenți, firme de avocatură, presă de specialitate.

 

Propuneri vorbitori:

Ionuț Cojocaru, Șef Serviciu, Direcția generală de legislație, Cod procedură fiscală, reglementări nefiscale și contabile, Ministerul Finanțelor Publice

Marian Anghelescu, Președintele Patronatului Comercianților și Servisanților de Case de Marcat din România

Reprezentant Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare în Informatică – ICI București

George Anghel, Director Executiv, APERO (Asociația de Plăți Electronice din România)

 

Agendă:

08,45-09,30: Înregistrarea participanților și welcome coffee

09,30-11,30: Sesiunea I

11,30-12,00: Business networking coffee break

12,00-14,00: Sesiunea a II-a

14,00-15,00: Business lunch &  networking

 

Taxa de participare este 300 lei (TVA inclus) și oferă accesul general la conferință, documentație, prezentări, pauzele de cafea și prânzul de lucru.

Contact:

Mircea Fica, Editor, Director Editorial, 0732 903 216, mircea.fica@universuljuridic.ro

Cristian Pavel, Director Dezvoltare, 0744656568, cristian.pavel@universuljuridic.ro

Roxana Biga, Project Manager; 0736.366.192, roxana.biga@universuljuridic.ro

 

Detalii

Dată:
9 mai 2019
Cost:
300RON
Categorie Eveniment:

Organizatori

CCIB
Editura Universul Juridic

Loc de desfășurare

Sediul CCIB
Ion Ghica Nr. 4
București, București România
Vezi site-ul web Loc de desfășurare