IMG_0127

Oamenii de afaceri japonezi, interesați de vinurile românești

Prof. univ. dr. ing. Sorin Dimitriu, preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie a Municipiului Bucureşti (CCIB), a avut o întâlnire cu o misiune economică din Japonia, din regiunea Kumamoto (5 firme), condusă de Fujio Matsumoto, fondatorul Camerei de Comerț și Industrie România-Japonia. La eveniment au participat, de asemenea, E.S. Radu Șerban, fost ambasador al țării noastre în Japonia, prof. dr. ing. Ion Hohan, președintele Secțiunii Servicii a CCIB, George Vodislav, directorul general al Camerei bucureștene, precum și Seiji Koyama, director în cadrul Camerei de Comerț și Industrie Kumamoto.

Principalele obiective ale întrevederii au vizat o mai bună cunoaștere de către oaspeţi a mediului economic din România, identificarea unor oportunități de afaceri în țara noastră, precum și stabilirea unor relații de colaborare cu CCIB, în vederea obținerii de informații utile despre piață și organizării de evenimente de promovare a celor două comunități de afaceri.

În deschiderea întâlnirii, prof. univ. dr. ing. Sorin Dimitriu a vorbit despre activitatea CCIB, organizaţie reprezentativă pentru mediul de afaceri al capitalei, cu deschidere şi recunoaştere internaţională, despre strategia de relaţii externe a Camerei bucureştene, precum și despre mediul de afaceri românesc.

Conducătorul delegației nipone, Fujio Matsumoto, a subliniat potențialul de dezvoltare al relațiilor  economice și comerciale româno-japoneze, punctând faptul că oportunitățile oferite de cele două piețe sunt insuficient exploatate. În context, reprezentantul CCI România-Japonia și-a exprimat speranța ca această primă întâlnire constituie un bun prilej pentru a înțelege mai bine comunitatea de afaceri românească și de a identifica oportunități cu șanse reale de valorificare.

Membrii delegației japoneze au subliniat interesul pentru: importul de vinuri, inclusiv vinuri spumante, produse cosmetice, îndeosebi creme de față și de mâini, distribuția în România de pudră de cartof dulce, utilizată în sectorul de cofetărie și patiserie, dar și pentru stabilirea unor colaborări la nivel universitar. Oamenii de afaceri niponi au apreciat calitatea bună a produselor românești, însă au fost de părere că este nevoie de o strategie de marketing coerentă, adaptată pieței locale și susținută de personalități din țara noastră, cu notorietate pe piața japoneză.

În ceea ce priveşte dezvoltarea colaborării comercial-economice între cele două țări, în opinia preşedintelui CCIB, organizarea la București a unei „Zile a Oportunităților de Afaceri” dedicate Japoniei, a unei „Săptămâni a produselor nipone”, dar și a unor serii de întâlniri B2B, pot constitui pași eficienți în vederea unei mai bune cunoşteri reciproce şi a valorificării cu succes a unor oportunităţi de business. În principiu, s-a convenit ca posibilă o nouă misiune economică japoneză în cursul lunii octombrie a.c. Potrivit prof. univ. dr. ing. Sorin Dimitriu, aceste evenimente, care permit o identificare corectă a domeniilor de interes, pot fi urmate de o misiune economică organizată de Camera bucureșteană în Japonia.

În cadrul întâlnirii, preşedintele CCIB a recomandat firmelor nipone interesate de piaţa noastră să apeleze la Camera bucureşteană pentru a avea succes în acest demers şi a se feri de eventuale pericole ce decurg dintr-o insuficientă cunoaştere a particularităţilor pieţei româneşti.

În 2017, statistica română indica un vârf al schimburilor comerciale româno-japoneze de 650,4 milioane USD, din care exportul românesc în Japonia s-a cifrat la numai 262,7 mil. USD, în timp ce importurile au însumat 387,7 mil. USD. Deși are un potențial semnificativ, Japonia ocupă doar locul 25 între statele investitoare în România, cu un număr de 356 firme înregistrate, cu un capital social total subscris de 254 mil. USD.

Biroul de Presă al CCIB

Articolul anterior
România și Etiopia pot colabora în domeniul industrial
Articolul următor
Cursul RESPONSABIL CU GESTIONAREA DEŞEURILOR