Rezolvarea rapida a litigiilor de natura comerciala si civila, prin Centrul de mediere din cadrul CCIB

„Infiintarea, prin decizia Colegiului nostru de Conducere, a acestui Centru era absolut necesara, in contextul in care tot mai multi oameni de afaceri invoca pierderi cauzate de un sistem de justitie al carui personal este suprasolicitat cu rezolvarea litigiilor aparute in cadrul unor contracte civile si comerciale“, a declarat Sorin Dimitriu, presedintele Camerei bucurestene, cu ocazia mesei rotunde ce a marcat lansarea Centrului de mediere din cadrul Camerei de Comert si Industrie a Municipiului Bucuresti (CCIB). La eveniment, ce a avut loc marti, 15 decembrie 2009, au participat, alaturi de conducerea Camerei bucurestene, oameni de afaceri, specialisti in drept, precum si experti in mediere.

Presedintele CCIB a subliniat faptul ca rezolvarea prin „metoda clasica“, adica in instanta, a diferendelor ivite in relatiile de afaceri interne si internationale se intinde pe parcursul multor luni si, in cazurile complexe, chiar ani, iar solutia data de instanta este favorabila doar uneia dintre parti. In schimb, rezolvarea litigiilor de natura civila si comerciala de catre mediatorii autorizati ai Centrului de mediere din cadrul Camerei bucurestene se realizeaza rapid si cu acordul de vointa al ambelor parti implicate. „Atunci cand construiesti o solutie in dialog cu celalalt, aceasta este acceptata de la bun inceput“, a declarat, cu acelasi prilej, Anca Ciuca, presedintele Consiliului de mediere, autoritate nationala de reglementare in domeniul medierii, infiintata prin Legea 192/2006 privind medierea si organizarea profesiei de mediator.

Potrivit specialistilor prezenti la eveniment, prin mediere se pot solutiona neintelegerile in derularea contractelor de natura civila si comerciala, diferendele aparute in relatiile de munca din interiorul firmelor, disputele ce se inregistreaza intre companii si administratia publica, precum si litigiile in domeniul mediului. Costurile aferente rezolvarii litigiilor pe aceasta cale sunt mult mai reduse decat in cazul in care oamenii de afaceri ar merge in instanta pentru a-si solutiona problemele.

Organizarea de cursuri de formare si perfectionare, precum si a unor sesiuni de informare in domeniul medierii si implementarea unor proiecte – finantate prin diverse programe interne si internationale – in vederea introducerii in practica curenta a medierii ca modalitate alternativa de rezolvare a disputelor in domeniul comercial si civil completeaza paleta de activitati a Centrului de mediere. De asemenea, specialistii Centrului au in vedere organizarea unor evenimente ce vizeaza promovarea procedurii medierii, precum si initierea si sustinerea de schimburi de experienta, la nivel national si international, cu organizatii avand preocupari in domeniu.

Decizia de infiintare a acestui Centru de mediere este in deplina concordanta cu preocuparea consecventa a Camerei bucurestene de a pune la dispozitia comunitatii de afaceri instrumente utile pentru a-si eficientiza activitatea. Mai mult, este o dovada a disponibilitatii CCIB, a sistemului cameral in general, de a participa in mod constructiv la reformarea structurala a Romaniei si de a-si asuma noi responsabilitati pentru a contribui la imbunatatirea mediului economic.

Biroul de Presa al CCI