„Start-up Nation – România” 2025, procedura de implementare

Stimată doamnă/Stimate domn

Președinte/Director general/Administrator,

Avem plăcerea de a vă aduce la cunostință că Ministerul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului și Turismului a lansat în consultare publică procedura de implementare a Programului „Start-up Nation – România”, ce are ca obiectiv stimularea înființării întreprinderilor mici şi mijlocii.

Principalele condiții ale programului de finanțare din acest an vor fi următoarele:

  • Beneficiari eligibili: persoane fizice majore din anumite categorii de vârstă și sociale ce vor urma cursuri de pregătire antreprenorială și vor înființa IMM-uri conform Legii nr. 31/1990 sau OUG nr. 6/2011 aprobată prin Legea nr. 301/2011.
  • Valoarea maximă a ajutorului nerambursabil este de 000 lei și reprezintă maxim 90% din valoarea totală eligibilă.
  • Programul are un buget total alocat de 185.295 euro și este format din două componente:
  • Pilonul IActivarea potențialului antreprenorial al tinerilor – are ca grup țintă tineri între 18 ani și 30 de ani neîmpliniți cu nivel minim de școlarizare absolvit ISCED 2, buget alocat de 750.000 euro, cu următoarea distribuție:
  • pentru regiunile mai puțin dezvoltate – 266.000.000 euro;
  • pentru regiunea mai dezvoltată – 29.750.000 euro.
  • Pilonul IISprijin pentru dezvoltarea antreprenoriatului în rândul persoanelor din grupul țintă, respectiv tineri cu vârsta între 30 ani și 35 de ani neîmpliniți și persoane (fără limită de vârstă) aflate în căutarea unui loc de muncă, șomeri, șomeri de lungă durată, persoane inactive, persoane din grupurile dezavantajate pe piața muncii – buget alocat exclusiv regiunilor mai puțin dezvoltate de 435.295 euro.
  • Investiții eligibile:
  • Echipamente tehnologice (conform grupelor 2.1, 2.2. si 2.3.6 din H.G. 2139/2004) și active corporale din categoria mijloacelor fixe pentru locurile de joacă, săli de sport, fitness, drone, x-body și de forță;
  • Echipamente/ tehnologii/ soluții/ sisteme specifice care generează energie regenerabilă;
  • Echipamente digitale/ tehnologii/ soluții/ sisteme/ aplicații cu impact asupra economisirii de resurse, inclusiv tehnologii/ echipamente/ sisteme/ soluții/ servicii etc. de colectare, reciclare, reutilizare a deșeurilor;
  • Cheltuielile pentru înființarea întreprinderii;
  • Mobilier, aparatură birotică şi sisteme de protecţie a valorilor umane şi materiale, conform grupei nr. 3 din HG 2139/2004;
  • Salariile, utilitățile, servicii de contabilitate și cheltuielile aferente chiriilor pentru spaţii de producţie;
  • Site de prezentare a activității, magazin on-line, cheltuieli înregistrare domeniu, cheltuieli de promovare a site-ului/ magazinului on-line, softuri necesare desfășurării activității, semnătură electronică,  echipamente IT, tehnică de calcul tip PC, unitate centrală, server, monitor, imprimantă/ copiator/ multifuncțională, inclusiv sisteme portabile, licențe necesare desfășurării activității, telefoane smart, tablete;
  • Mijloace de transport, autoturisme, autobuze, microbuze, biciclete, mopede, motociclete, kart-uri, UTV-uri, ATV-uri, rulote cu sau fără motor, remorci și semiremorci, platforme, izoterme și frigorifice, doc plutitor, șalupe maritime pentru călători, ambarcațiuni de agrement, aparate de zbor, autoutilitare și autovehicule cu destinație specială, cu excepția tuturor vehiculelor simbol G, conform Ordinului MLPTL nr. 211/2003;
  • Consultanţă pentru întocmirea documentaţiei în vederea obţinerii finanţării şi pentru implementarea proiectului;
  • Cheltuieli financiare aferente creditelor/ garanțiilor obținute pentru creditele contractate de beneficiari în vederea realizării proiectelor;
  • TVA nedeductibilă.

 

În atașament regăsiți prezentarea preliminară a programului și documentele necesare