ccib_img_1441359842_dsc_0064_S1[1]

Ambasador Lazăr Comănescu: Sistemul cameral are un rol foarte important în promovarea ofertei româneşti pe pieţele externe

Ambasador Lazăr Comănescu: Sistemul cameral are un rol foarte important în promovarea ofertei româneşti pe pieţele externe
3 fotografii
Camera de Comerţ şi Industrie a Municipiului Bucureşti (CCIB) a organizat marţi, 21 iulie 2015, un nou eveniment din seria Business Breakfast, cu tema „Rolul diplomaţiei economice în promovarea şi susţinerea intereselor companiilor româneşti în străinătate, precum şi în atragerea de investiţii străine în ţara noastră”. Invitatul special al ediţiei, moderate de prof. univ. dr. ing. Sorin Dimitriu, preşedintele Camerei bucureştene, a fost amb. Lazăr Comănescu, consilier prezidenţial, coordonator al Departamentului Politică Externă.

„Prin organizarea Business Breakfast, iniţiativă care s-a bucurat de succes şi de aprecierea mediului de afaceri, dar şi a decidenţilor, ne-am propus aducerea în discuţie, într-un cadru mai puţin convenţional, dar eficient, a unor probleme care preocupă comunitatea de business, iar promovarea şi susţinerea ofertei româneşti, inclusiv prin intermediul diplomaţiei economice este una dintre cele mai importante”, a declarat preşedintele CCIB în deschiderea evenimentului.

Managerii şi antreprenorii prezenţi au avut posibilitatea de a folosi prezenta înaltului demnitar pentru a clarifica o serie de aspecte legate de internaţionalizarea şi perspectiva afacerilor proprii, de a-şi prezenta obiectivele, dar şi de a vorbi despre dificultăţile cu care se confruntă în activitatea de extindere pe alte pieţe, precum şi despre oportunităţi care ar trebui valorificate utilizând experienţa românească şi capacitatea de a genera plus valoare în anumite domenii de activitate.

Consilierul prezidenţial Lazăr Comănescu a subliniat importanţa deosebită a diplomaţiei economice, în contextul competiţiei acerbe de pe pieţele externe. „Este nevoie să sprijinim mai mult comunitatea de afaceri, prin instrumentele de politică externă, însă acest proces de sprijin trebuie să fie reciproc; să existe şi un suport acordat de antreprenori autorităţilor”, a punctat amb. Lazăr Comănescu.

„Este necesar să regândim activitatea de reprezentare externă. Ne confruntăm cu o lipsă de stabilitate a structurilor de reprezentare economică la nivel guvernamental. Trebuie să depăşim anumite inerţii”, a apreciat invitatul special al Camerei bucureştene. „În cazul în care activitatea unei structuri guvernamentale este lipsită de predictibilitate, oamenii de afaceri identifică alte formule de lucru”, a punctat amb. Comănescu, subliniind totodată că sistemul cameral are un rol foarte important în promovarea ofertei româneşti pe pieţele externe. În acest context, consilierul prezidenţial a apreciat că modelul cameral german, potrivit căruia activitatea de reprezentare economică pe plan extern este asigurată de camerele de comerţ, ar trebui să constituie o sursă de inspiraţie pentru ţara noastră.

În ceea ce priveşte strategia de relaţii economice externe a României, amb. Lazăr Comănescu consideră că ar trebui susţinut şi promovat capitalul românesc pe pieţele externe. De asemenea, în opinia diplomatului român, derularea unor proiecte în colaborare cu parteneri europeni pe terţe pieţe (de exemplu în Asia Centrală şi America Latină) constituie o soluţie care ar trebui luată în calcul, ţinând seama de competenţe şi experienţă. În acest context, preşedintele CCIB a subliniat necesitatea stabilirii, la nivel naţional, a priorităţilor, în funcţie de resursele posibil a fi mobilizate.

De asemenea, întâlnirea cu amb. Lazăr Comănescu s-a dovedit o excelentă ocazie pentru a se discuta despre: eficientizarea procedurilor de accesare a fondurilor de la bugetul de stat în vederea participării la manifestări expoziţionale internaţionale, instrumentele ce pot fi utilizate pentru promovarea produselor cu valoare adăugată mare, protecţia drepturilor de proprietate intelectuală pe plan internaţional, modalităţi viabile de utilizare a parteneriatului public-privat în activitatea de promovare a ofertei româneşti pe pieţele externe, sprijinirea exportului de produse complexe, necesitatea adaptării ofertei la specificul pieţelor, tratarea cu atenţie a pieţelor extra-UE, ce oferă oportunităţi.

Biroul de presă al CCIB