ccib_img_1425034059_dsc_0008_(2)_S1[1]

Camera de comerţ bucureşteană oferă facilităţi consistente de acces pe piaţa R.P.Chineze

Rezultat al parteneriatului CCIB cu CIFM-China, membrii camerei bucureştene beneficiază de reduceri importante, până la 40%, pentru spaţiile închiriate

Camera de Comerţ şi Industrie a Municipiului Bucureşti (CCIB), împreună cu China Import – food Mall Limited (CIFM) au organizat, miercuri 25 februarie 2015, un seminar dedicat promovării produselor alimentare şi băuturilor româneşti pe piaţa chineză.

CIFM este un mare Centru de Expoziţii şi Vânzări, specializat în promovarea şi distribuirea pe piaţa Chinei a produselor alimentare şi băuturilor din import, acţionând ca operator al investitorului şi dezvoltatorului P&T (Hong Kong) Group Limited.

La seminar au participat reprezentanţi ai firmelor producătoare şi exportatoare de carne, produse din carne, conserve de legume şi fructe, dulciuri, vin, băuturi alcoolice, apă minerală şi altele. Au fost prezenţi reprezentanţi ai Ministerului Economiei, Comerţului şi Turismului, Ministerului Afacerilor Externe, precum şi consilierii economici şi comerciali ai Ambasadelor Bulgariei, Republicii Moldova şi Republicii Cehia în România.

În deschiderea întâlnirii, prof. univ. dr. ing. Sorin Dimitriu, preşedintele CCIB a realizat o prezentare succintă a strategiei de relaţii externe a CCIB, precizând că piaţa Chinei va fi în continuare o piaţă ţintă pentru camera bucureşteană. „Deşi exportul României pe această piaţă a înregistrat, în 2014, o creştere superioară mediei evoluţiei exportului românesc în ansamblu, volumul atins de sub 0,8 miliarde SUA este cu mult sub potenţialul celor două economii. Faptul că ponderea produselor agro-alimentare în exportul nostru în China este de numai 1,5%, în timp ce ponderea acestui sector în exportul total este de 8,5%, demonstrează din plin că sunt încă multe oportunităţi nefolosite în acest domeniu şi invit firmele interesate, în primul rând membrii CCIB, să se alăture noului nostru proiect” a precizat preşedintele camerei bucureştene.

După o scurtă prezentare a vicepreşedintelui CCIB Mihai Andriţoiu, asupra modalităţilor de a pătrunde şi dezvolta afacerile pe piaţa Chinei folosind serviciile camerei bucureştene, inclusiv prin reprezentanţa acesteia din Beijing, Jay Zhang, director general adjunct al Diviziei de Afaceri din CIFM a expus pe larg celor prezenţi concepţia companiei sale de promovare a produselor alimentare şi băuturilor româneşti, inclusiv de alte origini, pe piaţa R.P.Chineze.

Au fost prezentate primele două centre comerciale mari, CIFM-Est situat la Haining în zona economică Shanhai,considerată cea mai bogată din China, investiţie în valoare de 204 milioane euro, pe o suprafaţă de 37 ha. care se adresează unui segment de populaţie de circa 190 milioane locuitori, primele spaţii comerciale fiind date în folosinţă la începutul acestui an, precum şi CIFM – Vest, situat în zona liberă Chongqing, din apropierea celui mai mare oraş chinezesc Chengdu, cu o populaţie de 30 milioane locuitori. Investiţia în valoare de 122 milioane Euro, pe o suprafaţă de 10 ha. are ca ţintă o populaţie de 110 milioane locuitori, urmând să fie gata de exploatare la începutul anului 2016. În perspectivă, se mai au în vedere realizarea a două noi centre, CIFM – Nord care să acopere zona Beijing, respective CIFM – Sud, pentru zona Guangzhou, care include şi Regiunile cu administraţie specială Hong Kong şi Macau.

Formele de promovare a produselor româneşti prin CIFM sunt foarte diverse şi acestea au fost prezentate participanţilor. Compania chineză asigură sprijin în ce priveşte preluarea şi vămuirea mărfurilor, depozitarea, eventuala reetichetare, reambalare, etc. Firmele româneşti care doresc să participe la acest proiect, în baza înţelegerilor dintre CCIB şi CIFM vor beneficia de discounturi consistente la plata serviciilor companiei chineze.

„Companiile româneşti interesate trebuie să ţină cont că rata anuală de creştere a importurilor de produse alimentare în China, conform datelor – Grocery Manufacturers of America- este în medie de 20%, estimându-se că, la nivelul lui 2018, importul anual la acestă categorie de produse va ajunge la 63 miliarde euro” a declarat oaspetele din China.

Seminarul s-a încheiat cu o sesiune de întrebări şi răspunsuri, două dintre firmele participante organizând în marja evenimentului şi o miniprezentare a produselor propii.

Biroul de Presă al CCIB

Articolul anterior
Dezvoltarea relatiilor economice si comerciale cu Iordania, prioritara pentru CCIB
Articolul următor
Acord de colaborare CCIB – ISMB