_MG_0175[1]

Experimentul Sharjah al CCIB – adevărat incubator de export

Noi companii româneşti şi-au exprimat interesul de a participa cu stand la expoziţia permanentă cu produse româneşti deschisă de către Camera de Comerţ şi Industrie a Municipiului Bucureşti (CCIB), cu suportul Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri (MECMA), Centrului Român pentru Promovarea Comerţului şi Investiţiilor Străine (CRPCIS) şi a Consiliului de Export, la Sharjah (Emiratele Arabe Unite), în luna aprilie a.c.
În acest context, firmele româneşti interesate de proiectul iniţiat de Camera bucureşteană la Sharjah au participat recent, la o reuniune de lucru, în vederea stabilirii posibilităţilor reale de promovare a produselor şi serviciilor româneşti în Emiratele Arabe Unite, Arabia Saudită, Kuweit, Qatar, Bahrain, Oman, Siria, Liban, Irak, Iordania, Yemen, Egipt, Sudan, Libia, Algeria, Tunisia, Maroc, Mauritania, Iran, India, Afganistan şi Pakistan.
În cadrul întrevederii a fost realizată o prezentare a proiectului, precum şi a soluţiilor de prospectare a pieţei şi de promovare a ofertei româneşti în spaţiile menţionate prin intermediul reprezentanţei CCIB de la Sharjah. De asemenea, reprezentanţi ai CCIB şi MECMA au răspuns tuturor întrebărilor delegaţilor companiilor participante, legate de spaţiul expoziţional, tarife, sau servicii oferite.
Într-o primă etapă, în pavilionul românesc din cadrul Sharjah Expo Center au fost prezentate produse electrotehnice, soluţii de depoluare utilizate în caz de contaminare cu produse petroliere, automatizări, materiale de construcţii, mobilă, produse textile şi articole din sticlă, oferta românească fiind deosebit de apreciată de oamenii de afaceri din zona arabă. În a doua etapă, începând cu luna iulie a.c., vor face deplasarea la Sharjah companii producătoare de: obiecte decorative, materiale de construcţii, mobilier, alimente şi cosmetice, precum şi firme prestatoare de servicii (educaţie şi recrutarea forţei de muncă).
Potrivit preşedintelui CCIB, se aşteaptă ca în cursul următorului an, circa 200 de firme româneşti să-şi promoveze oferta pe piaţa arabă prin intermediul proiectului iniţiat de Camera bucureşteană la Sharjah. Experimentul Sharjah al CCIB s-a dovedit un adevărat succes, fiind semnate contracte consistente, acest subiect urmând a fi tratat într-un comunicat de presă viitor.

Biroul de presă al CCIB

Articolul anterior
CCIB, în slujba comunităţii de afaceri bucureştene
Articolul următor
Inovarea – arma esenţială a succesului economic, ignorată de majoritatea firmelor româneşti – concluzie a dezbaterilor din cadrul Simpozionului Oportunităţile locale sunt şansa câştigului tău